Cjeloživotno obrazovanje- učenje koje se nastavlja!

skica_no1_promo2_funny_small (1)

Davno su puno pametniji ljudi od mene, neki i slučajno, započeli bitku sa razumom. Da li, vodeći se strastima, zaploviti bespućima koje donosi  iskustvo?  Treba li možda zagušiti osjećaje,  jer za postojanje  je dovoljno „samo“ misliti?

Za odgovore ćete morati prosurfati malo dalje, ali  bili mi marionete naše podsvijesti ili sasvim racionalna bića, jedno je sigurno,  situacija je odlična. Lupanje glavom u zid ili neka kombinacija špage i grede ne dolazi u obzir.  Odgovori u ovoj priči nisu važni. Bitno je to da mislimo. Da se razvijamo. Da učimo.  Prošla su vremena kad  je mogućnost obrazovanja bila luksuz za odabrane, imućne, i šačicu onih koji su imali puno puno sreće.  Davno je nastupilo prosvjetiteljstvo, vrijeme kad se znanje često upotrebljavalo kao alat, isprika, oružje,  jer znanje sa sobom donosi i moralno pravo za nadmoć???  Ma da!

U ljudskoj prirodi je da stvari nakon nekog vremena uzima zdravo za gotovo, tako često previdimo važnost formalnog obrazovanja.  Živimo u vremenu i na području gdje imamo  osjećaj da nam se ono katkad i nameće!  Fantastično,  nametnite mi još 52 slične stvari!  Razvoj školstva, svijesti i razmišljanja doveo nas je do toga da imamo mogućnost učiti o svemu,  o tome kako radi jednostavni satni mehanizam ili zašto zvijezde umiru. Imamo alate ne samo za kvalitetno misliti nego i kritički nastupiti prema vlastitim mislima. Takvim pristupom svaki problem brzo postaje prošlost.

Vrtići, osnovne, srednje škole, fakulteti nude nam mnoštvo mogućnosti, ali u ovom modernom svijetu krenuli smo i stepenicu dalje.  Došli smo do učenja koje se nastavlja, koje traje, učenja kroz cijeli život.

O cjeloživotnom obrazovanju bi mogli razgovarati u kontekstu razvijanja sposobnosti za naučiti učiti.

Koncept se bazira na učenju kroz razne kontekste formalnog i neformalnog obrazovanja,  upotrebom i korištenjem  Interneta koji  pomalo transformira način komunikacije i interakcije. Učenjem unutar zajednica, gdje ljudski kapital postaje iznimno važan u smislu razvijanja socio-ekonomskih, političko-pravnih, te mnoštva drugih aspekta.

Cjeloživotno obrazovanje nam donosi jedinstvenu mogućnost, da najprije razmislimo te odaberemo smjer kretanja kroz život.  Dali ćemo se baviti proizvodnjom, graditeljstvom, prodajom,  uzgojem ekološke hrane?  Sve je moguće, nema granica. O svemu možemo steći  znanja i prikupiti informacija koliko želimo.  Možemo započeti s jednim područjem, prebaciti ti se na  drugo, onda se vratiti, ili odustati od svega i naći opet nešto novo. Cjeloživotno obrazovanje daje nam mogućnost da sami odlučujemo o svojoj sudbini.

Zapamtite, danas se neznanje poistovjećuje  sa nemarom, lijenošću  i pomanjkanjem  ikakve ambicije.

Za neuspjeh uslijed neznanja više ne postoji opravdanje!

Piše: Leon Černjar

Advertisements

One thought on “Cjeloživotno obrazovanje- učenje koje se nastavlja!

  1. Pingback: Cjeloživotno obrazovanje- učenje koje se nastavlja! | Ricount

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s